لوازم خانگی

درباره برند اسنوا

در عصر حاضر که انسان ها روز به روز بیشتر با دنیای لوازم دیجیتال ارتباط برقرار می کنند کثرت لوازم برقی در انواع طرح و مدل و رقابت شرکت های داخلی و خارجی برای در اختیار گرفتن درصد بیشتری از بازار، امری طبیعی است. هر کس بخواهید یک برند خارجی را برایتان نام ببرد، سامسونگ و ال جی قطعاً یکی از آن ها خواهند بود. اما در مورد شرکت های داخلی، متأسفانه سطح اطلاعات شهروندان عزیزمان محدود به نام برند می شود.

برند، صرفاً یک لوگو یا یک اسم به تنهایی نیست بلکه میزان اعتبار شرکت و تمایزش با دیگر رقبا را نشان می دهد. استفاده از لوازمی که برچسب برند ایرانی دارند سبب افزایش اشتیاق کارکنان مشغول می شود.

البته این موضوع کاملاً سلیقه ای است. هم در محصولات خارجی، لوازم عالی وجود دارد و هم در تولیدات داخلی. روی سخن ما با کسانی است که خارجی بودن برند را ملاک کارکرد خوب قلمداد می کنند. در حالی که امروزه شاهد هستیم بسیاری از برند های داخلی با تولید محصولات با کیفیت در کنار قیمت مناسب توانسته اند خود را در خانه های زیادی جا کنند. ما در تاک کالا به معرفی برند اسنوا Snowa و سایر برند های داخلی پرداخته ایم تا اطلاعات عمومی شما عزیزان در این خصوص افزایش یابد.

تاریخچه برند اسنوا

اسنوا نامی که امروزه سری از میان سران در آورده است اولین بار در سال ۱۳۸۴ در منطقه ای از اصفهان به نام مورچه‌ خورت تأسیس و پایه گذاری شد. مورچه خورت در واقع از توابع شهرستان میمه بوده که جزء شهر های تاریخی طبقه بندی می شود و جمعیتی برابر با 1500 نفر دارد. نخستین فعالیت برند Snowa تولید اجاق گاز و کولر آبی بود که حتی حالا نیز در زمره محبوب ترین محصولات این برند شناسایی شده اند.

به تدریج و با شناخته شدن این برند بین مردم و افزایش روند فروشش، فعالیت خود را توسعه بخشید و محصولات دیگری را نیز به کارنامه تولیدات آن زمان خود اضافه کرد. برند اسنوا در واقع بر گرفته از مخفف عبارت ارکان ساختار نوین ایران است و یکی از زیر مجموعه های گروه صنعتی انتخاب است. شرکت اسنوا با داشتن بیش از ۱۴۰ فروشگاه و نمایندگی اختصاصی و حدود ۱۱۰۰ فروشگاه غیراختصاصی، یکی از گسترده ‌ترین شاخه ‌های توزیع در کشور را از آن خود کرده است.

مشخصات مالک و بنیان گذار برند اسنوا

محمد رضا دیانی شخصی بود که اولین بار شرکت اسنوا را پی ریزی کرد و نام خود را برای همیشه به عنوان مالک و صاحب این برند در خاطره ها ماندگار ساخت. محمد رضا دیانی متولد آذر ماه 1354 در شهر اصفهان است و در خانواده متمول رشد یافته است.

چرا که هم پدر و هم پدر بزرگش جزء اشخاص اسم و رسم دار اصفهان بودند که در صنعت این شهر فعالیت داشتند. دیانی در ابتدا تصمیم به تحصیل در حوزه علمیه گرفت و برای این کار، نزد علمای بزرگ شیعی نیز رفت. اما بعد ها به شهر خود بازگشت و تصمیم گرفت پیشه پدارنش را از سر بگیرد و در همان سال ها بود که مقدمات تأسیس برند اسنوا را فراهم نمود.

ارتباط برند اسنوا با گروه صنعتی انتخاب

پدر و پدر بزرگ محمد رضا دیانی در سال 1367 اولین کسانی بودند که کارخانه تولید اجاق ‌گاز را در اصفهان بنا نهادند و نام آن را گروه صنعتی انتخاب گذاشتند. این شرکت با تولید محصولات مرغوب و با کیفیتی توانست در مدت زمان اندکی، مسیر پیشرفت را به سرعت طی کند و موفق به کسب جوایز و عناوین زیادی نیز شود.

از بارز ترین افتخارات کسب شده توسط گروه صنعتی انتخاب می توان به واحد نمونه صنعتی، برترین نشان رعایت حقوق مصرف کننده، نمونه در زمینه مرکز تحقیق و فناوری، کار آفرین برتر به دلیل اشتغال زایی برای افرادی بالغ بر به هزاران نفر، انواع و اقسام استاندارد های بین المللی، واحد برتر استاندارد و… اشاره نمود.

مهم ‌ترین هدف گروه صنعتی انتخاب، تلاش برای فراهم کردن زمینه ‌های آسایش و راحتی مردم با تولید و عرضه لوازم ‌خانگی که در کنار داشتن کیفیت عالی به اختلاف سلایق مردم نیز احترام بگذارد و از طرف دیگر با تولید و حمایت از کالای ملی، به بهبود صنعت کشور و اشتغال زایی جوانان کمک کند.

نه تنها برند اسنوا بلکه شرکت های دیگری همچون دوو الکتریک، تکنو گاز، حائر تهران که تولید کننده قطعات فلزی و بدنه لباسشویی است، حائر پلاست که در زمینه تولید محصولات پلاستیکی فعالیت می کند و بست تحت نام و پشتیبانی گروه صنعتی انتخاب قرار دارند.

 

دوران فعالیت برند اسنوا از گذشته تا الان

شرکت اسنوا کار خود را تنها با 50 الی 100 دستگاه در روز شروع کرد و میزان محصولات تولیدیش تحت تأثیر عواملی نظیر فصل، تغییرات و نوسانات بازار ارز، توانایی خرید مردم بود. این شرکت خوش سابقه در سال 1395 با بازاریابی بی نظیری که در تلویزیون کرد توانست نام خود را به صورت پر رنگ در خاطر مردم حک نماید.

البته ناگفته نماند که پشتیبان و اسپانسر شدن برنامه خندونه نیز در این دیده شدن بی اهمیت نبوده است. همه این عوامل، دست به دست یکدیگر دادند تا برند اسنوا قدمی ثابت و مؤثر در جهت کسب اعتماد مردم و آشنایی آنان با محصولات داخلی بر دارد.

لازم به ذکر است که برند Snowa برخی قطعات لازم را از کشور چین وارد می کند و در کارخانه های ایرانی مونتاژ می نماید. چرا که هزینه های خرید دستگاه های تولید چنین قطعاتی آن قدر بالا بود که سیاست شرکت انتخاب تکنیک مونتاژ به جای تولید آن ها بود. اسنوا در حال حاضر نه تنها تأمین کننده نیاز های داخلی کشور ایران است بلکه در زمینه صادرات به کشور های خاورمیانه علی الخصوص کشور عراق نیز فعالیت قابل توجهی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.