خرید اقساطی مبلمان

روانشناسی رنگ ها در مبلمان

 

زمانی که در مورد رنگ ها در طراحی داخلی صحبت می کنیم ،باید تمام موارد که در چیدمان منزل ما دخیل هستند را در نظر بگیریم انتخاب رنگ مناسب برای منزل جزء موارد مهم در زمان خرید مبلمان میباشد.

 

زمانی که در مورد رنگ ها در طراحی داخلی صحبت می کنیم ،باید تمام موارد که در چیدمان منزل ما دخیل هستند را در نظر بگیریم انتخاب رنگ مناسب برای منزل جزء موارد مهم در زمان خرید مبلمان میباشد.روانشناسی رنگ مبحثی است که طراحان داخلی با به کارگیری آن می توانند حماسه آفرینی کنند روانشناسی رنگ می تواند در تصمیمات خرید افراد تأثیر بگذارد.در اکثر موارد، افرادی که طراح داخلی هستند، دانش کاملی در مورد رنگها دارند، خیلی خوب می دانند کدام دسته متعلق به رنگ خاصی است، چه رنگهایی برای ترکیب مناسب هستند و بیشتر از همه اینها اثرات روانی است که یک رنگ یا رنگ دیگر بر روی انسان دارد و اینکه در نهایت چه رنگی برای چیدمان اتاق مناسب تر است.بنابراین، ابتدا باید بدانیم که سه رنگ اصلی داریم: زرد، قرمز و آبی.

وقتی که رنگهای اصلی را با هم ترکیب می کنیم، رنگ های ثانویه را به دست می آوریم: مثل زرد و آبی سبز، زرد و قرمز نارنجی، آبی و قرمز بنفشبا ترکیب رنگهای اصلی با رنگهای ثانویه، سایه های مختلف رنگی به دست می آوریم که به آن رنگهای سوم گفته می شود.رنگهای مکمل در نمودار مقابل یکدیگر هستند. هر جفت رنگ یک دیگر را تکمیل می کنند و رنگی خنثی ایجاد می کنند.رنگ ها آرامش خاصی به ما می دهند، می توانند از ما انرژی بگیرند، می توانند به ما انرژی بدهند، می توانند باعث شوند احساس امنیت و آرامش داشته باشیم، می توانند توانایی تمرکز یا یادآوری چیزهای دلپذیر را افزایش دهند. رنگهایی نیز وجود دارد که ما را افسرده می کند، به ما اجازه می دهد چیزهای غم انگیز را بخاطر بسپاریم که بعد از مدتی خسته کننده می شود ما هنگام انتخاب رنگهای خود باید تمامی ویژگی رنگ ها را در نظر بگیریم.سرانجام ما کسانی هستیم که در خانه هستیم واین موضوع مهم است که احساس خوبی نسبت به آن داشته باشیم.

نکاتی که باید هنگام انتخاب رنگ مبلمان خود در نظر بگیرید:

جهت خرید اقساطی محصولات چوبی و مبلمان برند برنادت کلیک کنید.

1-حتما این موضوع را در نظر بگیرید که زاویه تابش نور خورشید به اتاق در چه ساعات از روز، صبح، بعد از ظهر، میباشد و به طور کلی بستگی به موقعیت اتاق دارد.

2- اگر قصد استفاده از زنگ های روشن و تیره را دارید حتما متراژ اتاق را در نظر بگیرید. رنگهای روشن باعث ایجاد فضای بیشتر می شوند و رنگهای تیره تر یا گرم باعث می شوند اتاق کوچکتر به نظر برسد.

همان طور که گفته شد برخی از رنگ ها می توانند بیانگر احساسات ما باشند به عنوان مثال رنگ مشکی است که بسیاری آن را با عزاداری یا موارد غم انگیز پیوند می دهند، در حالی که برخی دوستدار این این رنگ هستند و احساس خوبی نسبت به آن دارند.

در این مقاله سعی داریم برخی از اثرات روانشناختی رنگ هایی مانند قهوه ای، سفید، خاکستری، مشکی، زرد، نارنجی ، قرمز، صورتی، بنفش، آبی و سبز را شرح خواهیم داد.

1-مبلمانی به رنگ قهوه ای

با رنگ قهوه ای می توانید حس طبیعی بودن و راحتی را به خانه خود القا کنید. قهوه ای معمولاً از رنگ ها و سایه های زیر تشکیل شده است: مشکی، زرد، خاکستری، سبز، قرمز یا نارنجی و حتی بنفش. از آنجا که از مخلوطی از چندین رنگ ساخته شده است ، قهوه ای اغلب به عنوان یک رنگ خنثی در نظر گرفته می شود.این رنگ اغلب در طبیعت یافت می شود. تقریباً در هر گیاه که پیدا می کنیم ، رنگ قهوه ای دارد. با توجه به اینکه، قهوه ای رنگ زمین است. بنابراین قهوه ای می تواند احساس امنیت و پایداری به ما بدهد. در چیدمان های داخلی، رنگ قهوه ای می تواند عمق و گرمی بیافزاید. طرح های رنگی خنثی که می توانید کمی قهوه ای به آن اضافه کنید تا از آنها استقبال بیشتری کند.

جهت خرید اقساطی محصولات چوبی و مبلمان برند برنادت کلیک کنید.

2-رنگ سفید

اگر قصد این را دارید تا ظاهری شاداب و تمیز در خانه خود ایجاد کنید از رنگ سفید استفاده کنید. رنگ سفید برای ایجاد ظاهری مطبوع، آرام و خالص استفاده می شود.اگر نمی خواهید اتاق بسیار رنگی داشته باشید و تمایلی هم به کارگیری بیش از حد رنگ سفید ندارید، می توانید در ترکیب با سایر رنگ های خنثی از رنگ سفید استفاده کنید.مشکی، قهوه ای یا خاکستری با رنگ سفید بسیار مناسب است.

3-رنگ خاکستری

فضای داخلی خاکستری رنگ به زیبایی و ظرافت جلوه خاصی می دهد بدون اینکه بسیار محافظه کارانه باشد. اثر رنگ خاکستری به سایه رنگی که استفاده می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر خاکستری دارای طیف رنگ زرد باشد ممکن است دچار افسردگی شوید، اما سایه ای زیبا از خاکستری ، در ترکیب با رنگ سفید نه چندان روشن، می تواند ظاهری تمیز و با طراوت ایجاد کند.این نکته را هم در نظر بگیرید به کار گیری بیش از حد رنگ سفید در فضای منزلتان باعث می شود محیط منزلتان به یک محیط خسته کننده تبدیل شود.

جهت خرید اقساطی محصولات چوبی و مبلمان برند برنادت کلیک کنید.

 4-رنگ مشکی

در صورتی که از رنگ مشکی به درستی اسفاده کنید می توانید برای ایجاد یک جنبه زیبا و جسورانه برای خانه خود از اثرات روانشناختی رنگ مشکی استفاده کنید. رنگ مشکی حس و حالی زیبا به طراحی داخلی می بخشد.

  5-رنگ زرد

از جلوه های رنگ زرد استفاده کنید تا هوای روشن و خوش بینانه ای برای خانه خود ایجاد کنید. رنگ زرد کمرنگ که روی دیوارها یا سقف اعمال می شود، می تواند کمی آفتاب را در خانه شما به ارمغان آورد، به عنوان مثال، زرد بودن برای نمای ایستایی المان ها بسیار عالی است. می توانید از مقادیر کمتری از لوازم جانبی زرد، گل یا عکس استفاده کنید.

جهت خرید اقساطی محصولات چوبی و مبلمان برند برنادت کلیک کنید.

6-رنگ قرمز

از رنگ قرمز استفاده کنید تا جنبه ای طنین انداز و شاداب برای اتاق خود داشته باشید. رنگ قرمز، می تواند ضربان قلب و خون را افزایش دهد اما با سایه ای گرم تر می توانید احساس خوبی داشته باشید. اتاقی با رنگ قرمز بسیار می تواند سطح شور و شوق را بالا ببرد.مانند نارنجی، قرمز به افزایش اشتها معروف است و از این رو در آشپزخانه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

7-رنگ صورتی

برای ایجاد فضایی تازه و زیبا در خانه می توانید از رنگ صورتی استفاده کنید. در اکثر کشورها، رنگ صورتی رنگ به عنوان یک رنگ زنانه دیده می شود. به طور کلی، در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، اثرات روانی رنگ صورتی آرام بخش و دلنشین است.

8-رنگ بنفش

از اثرات روانشناختی رنگ بنفش استفاده کنید تا خانه خود را به محیطی مجلل و گران قیمت تبدیل کنید اگر در آن از سایه مایل به آبی استفاده شود، می تواند بی سر و صدا و آرام باشد سایه های مایل به قرمز توجه بیشتری را به خود جلب می کند و بر اتاق مسلط می شود. رنگ بنفش از شهرت طولانی و سلطنتی برخوردار است.

9-رنگ آبی

با رنگ آبی می توانید ظاهری خنک و شفاف ایجاد کنید. در طراحی داخلی می توانید از آبی استفاده کنید تا فضای کار ایجاد شود. رنگ آبی باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب می شود. از آن برای طراحی فضای داخلی برای بزرگ کردن اتاق توسط سایه ای بسیار کم رنگ آبی استفاده می شود. برای خنک کردن یک اتاق با خورشید و گرمای زیاد می توانید از رنگ آبی استفاده کنید. در صورت استفاده در آشپزخانه، رنگ، مبلمان یا ظروف، به رنگ آبی اشتها را کاهش می دهد و می توانید وزن خود را کاهش دهید.

10-رنگ سبز

برای ایجاد فضایی آرام و آرامش بخش در خانه از اثرات روانشناختی رنگ سبز استفاده کنید. اثرات روانشناختی رنگ سبز مانند رنگ آبی است، رنگ سبز چشم نواز و بسیار آرامش بخش است و در طبیعت به فراوانی از این رنگ استفاده می شود. بهترین راه برای استفاده از رنگ سبز در طراحی داخلی، ترکیب چندین رنگ یا همان ترکیب سبز با رنگهای دیگر است

جهت خرید اقساطی محصولات چوبی و مبلمان برند برنادت کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.